Kickstarter-menestys ja jatkotavoitteet saattavat sotkea koko homman

Kickstarter-joukkorahoituskampanjoita seuranneet ovat varmastikin havainneet, että useimmissa peliprojekteissa on erilaisia jatkotavoitteita, jos pelin tavoitesumma täyttyy. No, aina ei kannattaisi. Moni budjettinsa kerännyt peli on sekoillut aikatauluissa ja kehitys on mennyt puihin, kun pelintekijät ovat erehtyneet lupaamaan liikoja.

Ajatus siitä, että peliä pitäisi laajentaa ja lahjoittajille lupailla ylimääräistä sälää, jos rahaa kertyy reilusti pyydettyä enemmän, on kuitenkin lähtökohtaisestikin väärä. Ei moiseen kukaan pakota. Jos tekijöillä on hyvä pelidesign ja suunnitelma sen toteuttamiseen, parempi vain pitää siitä kiinni. Kuten esimerkiksi Lioness-peliä työstävä Zak Ayles mietiti.

Lue koko juttu, Kommentit