Cosplay-tissit! Katso kuvat! Eli miksi otsikkohuoraus kannattaa

Penny Arcade Report julkaisi erinomaisen artikkelin pelisivustojen talouskuvioista. Millä saitit elävät? Miksi adblockerien käyttö on julkaisujen kannata huono juttu? Miksi me otsikkohuoraamme?

Jostain tällaisen lukijoillekin ilmaisenkin sivuston on rahansa saatava. Ja ne rahat tulevat mainoksista. Mainoksia näytetään lukijoille. Ja mitä enemmän lukijoita, mitä uskollisempia, sitä varmemmin mainosmyynti saa taas rahaa seuraavaa kuukautta varten.

Esimerkiksi tasapainottelu oman sisällön ja muualta lähteistettyjen juttujen välillä on jatkuvaa ja haastavaa, sillä jos nyt ihan rehellisiä ollaan, niin yleensä ne turhemmat jutut keräävät moninkertaiset lukijamäärät taustoitettuun ja omastakin mielestä hyvään uutiseen verrattuna. Puhumattakaan siitä, että jos teet isoja artikkeleita, joiden hiomiseen on kulunut monta työpäivää, niin eihän se ikinä kerää suhteessakaan likimainkaan järkeviä lukijamääriä. Mikä tahansa tissiuutinen on kaupallisesti järkevämpi kuin suurin osa isoista artikkeleista, sillä se kerää 10 minuutin työllä 10 kertaa enemmän lukijoita kuin juttu, jota olen hionut monen päivän aikana. Mutta hittiuutisiakin tarvitaan, ihan kaupallisista syistä, vaikka jälkimmäiset työllä ja vaivalla väännetyt isot artikkelit ovatkin niitä, joista voi olla ylpeä.

Uutisoinnista lisää täällä: Julkisivun takaa: uutisoinnin aakkosia 

Vaan: lukekaapa Penny Arcade Reportin juttu. Ihan kokonaan. Se on niin totta. Se selvittää hirvittävän hyvin Teille, rakkaat lukijamme, niistä olosuhteista missä pelisivustot elävät ja syistä, miksi moni asia tehdään niin kuin tehdään.

Lue juttu: Ad-blockers, the games press, and why sexy cosplay galleries lead to better reporting

Pelialan käytäntöjä –blogisarjaa:

Lue koko juttu, Kommentit

Cosplay-tissit! Katso kuvat! Eli miksi otsikkohuoraus kannattaa

Penny Arcade Report julkaisi erinomaisen artikkelin pelisivustojen talouskuvioista. Millä saitit elävät? Miksi adblockerien käyttö on julkaisujen kannata huono juttu? Miksi me otsikkohuoraamme?

Jostain tällaisen lukijoillekin ilmaisenkin sivuston on rahansa saatava. Ja ne rahat tulevat mainoksista. Mainoksia näytetään lukijoille. Ja mitä enemmän lukijoita, mitä uskollisempia, sitä varmemmin mainosmyynti saa taas rahaa seuraavaa kuukautta varten.

Esimerkiksi tasapainottelu oman sisällön ja muualta lähteistettyjen juttujen välillä on jatkuvaa ja haastavaa, sillä jos nyt ihan rehellisiä ollaan, niin yleensä ne turhemmat jutut keräävät moninkertaiset lukijamäärät taustoitettuun ja omastakin mielestä hyvään uutiseen verrattuna. Puhumattakaan siitä, että jos teet isoja artikkeleita, joiden hiomiseen on kulunut monta työpäivää, niin eihän se ikinä kerää suhteessakaan likimainkaan järkeviä lukijamääriä. Mikä tahansa tissiuutinen on kaupallisesti järkevämpi kuin suurin osa isoista artikkeleista, sillä se kerää 10 minuutin työllä 10 kertaa enemmän lukijoita kuin juttu, jota olen hionut monen päivän aikana. Mutta hittiuutisiakin tarvitaan, ihan kaupallisista syistä, vaikka jälkimmäiset työllä ja vaivalla väännetyt isot artikkelit ovatkin niitä, joista voi olla ylpeä.

Uutisoinnista lisää täällä: Julkisivun takaa: uutisoinnin aakkosia 

Vaan: lukekaapa Penny Arcade Reportin juttu. Ihan kokonaan. Se on niin totta. Se selvittää hirvittävän hyvin Teille, rakkaat lukijamme, niistä olosuhteista missä pelisivustot elävät ja syistä, miksi moni asia tehdään niin kuin tehdään.

Lue juttu: Ad-blockers, the games press, and why sexy cosplay galleries lead to better reporting

Pelialan käytäntöjä –blogisarjaa:

Lue koko juttu, Kommentit