
Haastattelimme Child of Lightin pääkirjoittajaa Jeffrey Yohalemia Ubisoftin lehdistötilaisuudessa Pariisissa.

Haastattelimme Child of Lightin pääkirjoittajaa Jeffrey Yohalemia Ubisoftin lehdistötilaisuudessa Pariisissa.

Rockstar kertoo selvittävänsä tarkoin Amazonin ja muiden pelikauppojen liian aikaisen pelimyynnin.

Suomalainen Bugbear Entertainment on nostamassa autojen vauriomallinnuksen uudelle tasolle tulevassa Next Car Gamessaan.

Miikka Lehtonen löysi pedoista oudoimman. Yksinoikeuspelin, joka tekee kunnialle yksinoikeusalustalleen. Mitä Bayonettasta ja Vanquishista tunnettu Platinum Games on oikein saanutkaan aikaan? Ihmeitäkö?

JOK otti tuntumaa Dead Rising –zombiemätkesarjan seuraavaan osaan – ja meininki oli niin kovin, kovin komeaa, hauskaa ja sisäelimistä. Kuka nyt tästä ei voisi tykätä?

Gabe Newellin Valvella tuntuu olevan monta rautaa tulessa yhtä aikaa. Mies on jutellut jos jonkinlaisista sosiaalisista ominaisuuksista, joita alun perin lähinnä pelikauppana toimineen Steamin päälle liimataan. Steam-peleihin liimatut keräilykortit ovat näistä oudommasta päästä.
Täytyy myöntää, että kun kortit lanseerattiin kaiken kansan ulottuville, ensimmäinen reaktio oli sama – epäilen näin – kuin useimmilla Steamin käyttäjillä. Hetkellinen uteliaisuus, mitä ihmettä nämä ovat ja sitten unohdus. Ei minua varten.

Pitkä odotus on viimein päättymässä, sillä Grand Theft Auto V julkaistaan ensi tiistaina, 17. syyskuuta. Nappaa tästä vielä viime hetken hypetykset.

Bugbear veivaa tiukkaan tahtiin uutta ajopeliään, jossa pelti tulee vääntymään näyttävämmin kuin missään firman ajopelissä aiemmin. Next Car Game –työnimellä tunnettu ajopeli kun sisältää Bugbearin mukaan vauriomallinnuksen, jossa autojen rungoissa ei ole mitään pikkutarkasti ennalta määrättyjä vauriokohtia, vaan runkomallinnus tekee koloa ja kolhua juuri siihen, mihin pipi sattuu.

Brittiläinen Criterion Games on kutistunut vain 15 hengen suuruiseksi Need for Speedin kehitysvastuun siirryttyä ruotsalaiselle Ghost Gamesille.

Platinum Gamesilla on tapana tehdä erikoisia, mutta hyviä pelejä. Bayonetta, Vanquish, MadWorld ja niin edelleen. Nyt sarja saa jatkoa pelistä, jossa pikkuruiset supersankarit puolustavat tulevaisuuden kaupunkia muukalaisilta.
Tämä idea ei vielä kuulosta Platinum Gamesilta, mutta entä jos kerron, että supersankareita on 100? Yhtä aikaa ohjauksessa? Jep, nyt kuulostaa paremmalta!