Kulissien takaa: inFamous viehätti keväällä 2009

Aina toisinaan olen pyrkinyt laittamaan saitille myös kulissien takaa -tyylisiä reportaaseja pressireissuilta. Noh, viime aikoina tämä on jäänyt vähemmälle huomiolle, kun se varsinaisten reissuartikkelien takominen ja muu työ vaatii veronsa. Mutta yritänpä vähän korjata tilannetta – ja samalla siivota Työ-hakemistostani syyttävästi tuijottavia reissufoto- ja aineistokansioita.

Aloitetaanpa urakka siis inFamous-pelin parissa. Sony toi Sucker Punch -studion väkeä Kööpenhaminaan toukokuussa 2009. Mitään kovin dramaattisia voitelukuvia ei ole tarjolla, sillä päiväreissulla piipahdettiin paikallisessa elokuvateatterissa ottamassa tuntumaa peliin ja juttelemassa vallan mainioiden pelintekijöiden kanssa. Meikäläisen pari ennakkojuttua saivat jatkokseen Miikan peukkuarvostelun.

inFamous -ennakko (PS3)

inFamous (PS3)

Lue koko juttu, Kommentit

The Cave on kuin Maniac Mansion paitsi ei sinne päinkään

Ron Gilbert ja Double Fine Productions. Siinä kaksi kovaa nimeä, joilta ilmestyi äskettäin peli nimeltään The Cave. Ja kun tähän vielä yhdistetään Gilbertin itsensä tekemän Maniac Mansion -fiilisyys, niin ollaan melkoisen seikkailupyhyyden äärillä. Paitsi että Miikka Lehtosen mukaan ihan samaan ei ylletty…

Lue koko juttu

FBI hyökkäsi Xbox 720 -vuotajan kotiin – Microsoft kieltää osallisuutensa

Uutta vielä kehityksen alla olevaa teknologiaa vahditaan usein haukankatseella. Esimerkiksi tulevien konsolien kehitysversioita ei päästetä kenen tahansa käsiin. Vuodoista jaetaan usein kovia sanktioita, mutta joskus toimenpiteet käyvät sen verran rajuiksi, että oikeuksien omistajat itsekin pelästyvät.

Lue koko juttu, Kommentit

Nelinpeli Podcast 023: Myrskyvaroitus

Nelinpeli Podcast

Nelinpelin tuoreimmassa podcastissa puheenaiheita piisaa, kun valtoimenaan pursuilevan keskustelun aallonharjalla ratsastavat mm. SimCity, Anarchy Reigns, Vector, Hay Day sekä Forza Horizonin ralli-dlc. Karvaturpaklaanin jutunjuuri porautuu myös syvälle Sonyn PS4-julkistukseen.

Lähetyksessä tarjoillaan myös tanakka tietoisku Nelinpelin tulevista synttäribileistä (lauantaina 9.3. Helsingissä), joihin sinullakin on mahdollista osallistua!

Lue koko juttu, Kommentit