Gamasutran Matt Matthews on pureskellut ansiokkaasti Nintendon tilinpäätöstietoja ja rakentanut niistä käppyröitä, joista näkee tiukan faktuaalisesti Nintendo-pelitalon digimyyntimaailman statuksen. Hiljaista on, varsin hiljaista, vaikkakin tahti on kiihtymään päin.
Siinä missä Microsoft ja Sony ovat panostaneet ankarasti digituotantoon, Nintendon näkökulma aiheeseen on ollut karun japanilainen. Ei panosteta paljoakaan, ainakaan käyttäjäystävällisyyteen. Konsoleihin sidotut peliostokset ja kurjat digikaupat eivät ole tehneet DS:n, 3DS:n, Wiin tai edes Wii U:n peliostoksista herkkua. Itsekin olen selaillut ensin pelilistauksia netistä, ennen kuin olen suoraviivaisesti kahlannut tahmean konsolin digikaupan läpi hakemaan haluamaani. Ei puhettakaan herätysostoksista.