Hälyttäviä raportteja kehitystaipaleelta. Huhuja EA:n lusikan pakkosyötöstä Visceral Gamesin visiopataan. Kummallisia suunnitteluratkaisuja, joista päällimmäisenä co-opin naittaminen osaksi kauhupeliä. Ristiriitoja.
Pelaava yleisö on seurannut kolmannen Dead Spacen muotoutumista hämmennyksen ja pessimismin vallassa, eikä ihme: julkaisija Electronic Arts ja kehittäjä Visceral Games ovat maalanneet itsensä kerran jos toisenkin nurkkaan kyseenalaisilla lausunnoilla tulevan pelin sisällöstä, eikä jännite ole ainakaan laantunut huhujen vahvistuttua todeksi. Maailman epäonnisimman insinöörin, Isaac Clarken, kolmatta nyrkkirysyä necromorph-laumaa vastaan on mainostettu paitsi helpommin lähestyttävänä, toiminnallisempana kokonaisuutena, se myös hioo kauhuterää tylsemmäksi antamalla pelaajille mahdollisuuden kokea tarina kaksinpelinä.